Autobusni kolodvor Zagreb

60. obljetnica osnutka Autobusnog kolodvora Zagreb

60. obljetnica osnutka Autobusnog kolodvora Zagreb


60. OBLJETNICA OSNUTKA AUTOBUSNOG KOLODVORA ZAGREB
 
U slavljeničku srijedu, 17. studenog 2021. godine, obilježena je 60. obljetnica postojanja Autobusnog kolodvora Zagreb. Misleći na sve putnike i radnike, pripremljeni su pokloni kao mali znak pažnje za godine povjerenja. Najavljeni su i slavljenički dani u kojima će se provesti nagradne igre na društvenim mrežama.
Kao dio obilježavanja 60. rođendana u prostorima čekaonice na Autobusnom kolodvoru Zagreb pripremljena je izložba fotografija iz 1972. godine čiji je cilj prisjetiti se starih dana i vidjeti koliko se kolodvor od tada promijenio. Dok ne svratite u mali AKZ vremeplov, otkrijte nešto više o povijesti i razvoju Kolodvora kroz godine.




POČETAK
Autobusni kolodvor Zagreb utemeljen je 1961. godine, a sadašnji izgled poprimio je 1987. godine kada je izgrađena nova kolodvorska zgrada.  Autobusni kolodvor Zagreb nije otvoren na lokaciji koja nam je svima danas poznata kao lokacija Autobusnog kolodvora Zagreb. Naime, 17. studenog 1961. godine na prostoru današnjeg Langovog trga odvijao se ukrcaj i iskrcaj putnika te prijam i otprema autobusa međugradskog prometa. Ispred hotela Esplanade u Mihanovićevoj ulici i na Trgu Josipa Langa, u blizini Zagrebačke Katedrale, djelomično su se obavljale kolodvorske djelatnosti.
Prodaju putnih karata obavljali su većinom pojedini prijevoznici, a prometna je služba djelovala s tri prometnika i sedam putničkih blagajnika koji su radili na tri blagajne. Prometovalo je oko 100 autobusnih linija u odlasku i dolasku svakog dana. Tadašnje autobusno stajalište nije zadovoljavalo rastuće prometne potrebe prijevoza putnika i prtljage, te zbog nemogućnosti proširivanja postojećeg objekta zbog nepostojanja urbanističke i građevinske mogućnosti, potkraj 1961. osnovan je Autobusni kolodvor Zagreb kao poduzeće u izgradnji. Sredinom 1962. godine kolodvor se seli na Aveniju Marina Držića 4 koja je okružena Branimirovom ulicom i Strojarskom cestom.
Bila je organizirana jedinstvena prometna služba u kojoj su radila četiri prometnika i šest putničkih blagajni s 18 blagajnika i organiziranom službom informacija. Gradnja današnjeg objekta autobusnog kolodvora započela je 1986. godine prema projektu arhitekata Vojteha Ravnikara i Majde Kregar.
Samo godinu dana nakon početka radova, 1987. godine prigodom otvaranja i održavanja Univerzijade otvoren je današnji objekt autobusnog kolodvora Zagreb. Bila je to godina održavanja najveće sportske manifestacije ikad održane u Zagrebu.



DANAS
Autobusni kolodvor Zagreb danas je jedna od 14 podružnica Zagrebačkog Holdinga. Djelatnosti su mu danas šire nego što je to bilo nekada, tako primjerice AKZ danas nudi usluge prihvata autobusa, prtljage i robe, prodaje i rezervacija autobusnih karata online i na fizičkim blagajnama, usluge informacija, čuvanje garderobe te usluge cjelodnevnog parkiranja osobnih automobila. Sa svojih 44 perona povezuje Zagreb s ostalim dijelovima Hrvatske kao i s većinom ostalih europskih sjedišta.
U posljednjih godinu dana AKZ intenzivno radi na unapređenju svoje Internet stranice na kojoj je moguće obaviti kupnju karata. Ponuda obuhvaća 35 različitih prijevoznika koji vrše prijevoz na dva kontinenta i na više od 7000 lokacija. Uz razvoj online kupovine karata na www.akz.hr, pokrenuta je Instagram i Facebook stranica putem koje svakodnevno dobivamo upite na koje odgovaramo unutar svega nekoliko minuta, nastojeći tako maksimalno pomoći korisniku.
U zgradi kolodvora, osim prodaje karata, putnici mogu od 0 do 24 promijeniti novac u mjenjačnicama i koristiti usluge bankomata različitih banaka poput: Zagrebačke banke, Addiko, Erste i Raiffeisen Bank, HPB i OTP. Također, na kolodvoru se nalaze brojni kafići i restorani, prodavaonice s prehrambenim proizvodima poput Konzuma, Bonbonniere Kraš, Muller trgovine, pekarnica Dubravica, suvenirnice, Tobacco shop, Tisak Media kao i prodavaonice Hrvatske lutrije. Tu je i ljekarna Farmacia + koja je otvorena svaki dan do 21 sata. Ove smo godine pokrenuli modernizaciju zgrade kolodvora. Počeli smo s malim koracima, no ne planiramo tu i stati.
Postavili smo digitalne ekrane na peronima koji pokazuju vrijeme dolaska i odlaska pojedinog autobusa za bolje snalaženje putnika, obnovili smo fasadu zgrade i okrečili zidove unutar nje, te smo postavili nove čekaonice i uljepšali prostor oko blagajni. Pokrenuli smo niz aktivnosti koje će zadovoljenje korisnika kolodvora odvesti na nekoliko razina više. Razvoj web i mobilne aplikacije koja će olakšati proces nabavke autobusne karte, postavljanje pokretnih stepenica i lifta u uporabu kako bi se korisnicima omogućilo nesmetano kretanje, postavljanje samoposlužnih kartomata preko kojeg će putnici moći kupiti autobusne karte, te radimo na razvijanju gastro i zabavne ponude.